هر آنچه لازم است از زبان PHP بدانید

464
هر آنچه لازم است از زبان PHP بدانید

پی اچ پی یه زبان برنامه نویسی توسعه یافته برای طراحی وب است که مخفف Hypertext Preprocessor به معنای پیش پردازنده ی ابرمتن است.
 
اما در ابتدا php از عبارت  personal homepageبه معنای صفحه خانگی شخصی گرفته شده بود. از پی اچ پی میشه به عنوان زبان برنامه نویسی عمومی هم استفاده کرد. تا دی 1391 روی 244 میلیون وب سایت حدود 2 میلیون سرور نصب شده؛ میشه گفت حدود سه چهارم وب سایت های دنیا ازش استفاده میکنن؛ سایتهای شناخته شده ای مثل فیسبوک، وردپرس، جوملا، یاهو و ویکی پدیا از این زبان استفاده کردن. راسموس لردوف این زبان رو در سال 1373 ساخته است که در حال حاضر توسط گروه پی اچ پی در حال توسعه است.
 
پی اچ پی یه زبان قدرتمند برای طراحی وب سایتهای پویا است یا میتونه سرویس خاصی رو پیاده سازی کند. این زبان برنامه نویسی میتونه با HTML ادغام بشه. پی اچ پی در حقیقت یه زبان اسکریپت نویسی رایگان و متن باز است که روی سرور یا مبتنی بر اون اجرا میشه. یعنی زمانی که سرور درخواست کاربر رو دریافت کرده از طریق یه زبان اسکریپت نویسی در سمت سرور  اون رو پردازش میکنه و عملیات متفاوتی بر اساس اون درخواست انجام میده و در آخر یه صفحه ی پویا در اختیار کاربر قرار میده. به طوری که مرورگر کاربر پاسخی که کدهای صفحه در اون قرار داره رو از سرور دریافت میکنه که با استفاده از موتور رندرینگ خودش صفحه رو به گونه ای خوانا در اختیار کاربر میگذاره.
 
کدهای پی اچ پی به وسیله ی یه وب سرور که این نرم افزار روی اون نصب باشه تفسیر میشن. دستورهای این زبان به صورت مستقیم میتونن درون کدهای html قرار بگیرن. نسخه ی 4.3 به بعد زبان پی اچ پی قابلیت پشتیبانی از رابط خط فرمان یا command-line interface رو دارن. این قابلیت برای ایجاد نرم افزارهای غیر وب یا نرم افزارهای با واسط کاربری میتونه مورد استفاده قرار بگیره.
 
منبع: sitedesign.joomir.com

نظرات کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب درج نشده است

دیجیتال مارکتینگ ایکاد

برای ارتباط با ما می توانید یکی از راههای زیر را امتحان کنید:

آدرس شرکت ایکاد

شهرکرد : خیابان 12 محرم، فاز سوم بازار بزرگ میلاد، طبقه دوم، واحد 64

اهواز : کوی ملت، خیابان 16 عامری، مجتمع آلباخ 4، پلاک 104

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :