نکاتی برای طراحی سایت فروشگاهی برتر

1.2k
نکاتی برای طراحی سایت فروشگاهی برتر

 یک سایت فروشگاهی می تواند به شما کمک کند تا نام تجاری خود را بسازید، با مشتریان بیشتری تعامل برقرار کنید و نهایتا فروش بیشتری داشته باشید. اما همه این ها زمانی ممکن است که طراحی سایت فروشگاهی درستی داشته باشید. یک طراح سایت خوب از اهمیت عناصری همچون رنگ ها، فونت، تصاویر، محتوا و گرافیک غافل نمی شود و همه را به نحوی استفاده می کند تا کاربران را به خرید ترغیب کند.

همه انسان ها در انتخاب هر محصولی، زیبایی آن را یکی از ملاک های اساسی میدانند. همین اصل در طراحی سایت ها نیز مورد توجه است. اگر طراحی سایت درستی نداشته باشید و محصولات را به خوبی دسته بندی نکنید در واقع پول خود را هدر داده اید.

 

 ملاک هایی که باید در طراحی سایت فروشگاهی در نظر بگیرید:

 

1- سازگاری با تلفن همراه:

 

موفقیت یک سایت فروشگاهی به میزان زیادی به توانایی آن در پاسخگویی به دستگاه های تلفن همراه دارد. درصد زیادی از مردم، اکثر کار های  خود مخصوصا خرید یک محصول را با استفاده از موبایل خود انجام می دهند. پس اگر سایتی با تلفن همراه سازگار نباشد آن را رها می کنند.

 

2- جذابیت بصری:

 

جذابیت بصری برای کمک به مشتریان جهت تصور محصول و اقناع آن ها برای خرید امری ضروری است. وقتی بحث فروش آنلاین است صدم ثانیه ها  هم اهمیت پیدا می کنند. چرا که کاربران در ثانیه های اول تصمیم می گیرند که این سایت برایشان جذاب است یا خیر. در این زمینه اولین و مهمترین گام، عکاسی از محصول است. که شما کاملا کنترل خلاقانه ای روی آن دارید که بتوانید کاربر را اقناع سازید.

شما می توانید زیبا ترین عکس های محصول را داشته باشید اما اگر فونت یا رنگ های جذابی استفاده نکنید ممکن است باعث شود مشتریان از شما خرید نکنند. تجربه کلی خرید یک محصول تحت تاثیر ظاهر فروشگاه شماست.

 

3- ناوبری سایت مطلوب:

 

اصطلاح "ناوبری" به همه ی عناصر رابط کاربری گفته می شود که کاربران سایت شما برای دسترسی به اطلاعات خاص در وب سایت شما از آن ها استفاده کنند. منوهای پیمایش سرصفحه، صفحات دسته بندی محصولات، فیلترها، جستجو در سایت و پاورقی نمونه هایی از این موارد هستند.

مشتریان باید بتوانند محصولات شما را به سرعت و به راحتی با استفاده از پیمایش در وب سایت شما پیدا کنند. ناوبری خوب همچنین به بهینه سازی سئوی سایت شما کمک می کند و به آن امکان می دهد در نتایج جستجو پیدا شود پس باعث افزایش فروش می شود.

 

4- ایجاد تجربه کاربری خوب:

 

چه چیزی یک نام تجاری را به قله های موفقیت می رساند؟ رضایت مشتریان و تجربه خوب آن ها از خرید باعث ایجاد خرید های مکرر، نظرات تحسین برانگیز و تبلیغات دهان به دهان مشتریان برای سایت شما می گردد.

 

5- اعتماد کنید:

 

هنگامی که یک مشتری برای اولین بار از فروشگاه شما بازدید می کند، ممکن است با برند کیفیت محصولات یا تعهد شما برای کسب رضایت مشتریان نا آشنا باشد. سایت شما ممکن است مورد علاقه آنها باشد، اما آن ها باید قبل از خرید به شما اعتماد کنند. مشتریان باید مطمئن باشند که وقتی از شما خرید می کنند، محصول را همانطور که در آگهی است دریافت خواهند کرد.

در هنگام ساخت یک سایت فروشگاهی برای جلب اعتماد وجود دو بخش ضروری است:

*اطلاعات تماس

هیچ چیز بیشتر از وب سایتی که فاقد اطلاعات تماس است، کاربران را به شک نمی اندازد. در صورت امکان، آدرس ایمیل و همچنین شماره تلفن و آدرس پستی را وارد کنید. این اطلاعات، همراه با صفحه درباره، به کاربران این تصور را می دهد که از یک شخص حقیقی خرید می کنند.

*سیاست بازگشت

سیاست بازگشت، سیاستی ست که به مشتریان این حس را می دهد اگر از محصول خود راضی نبودید می توانید آن را باز گردانید که این امر باعث القای حس اعتماد و اعتماد به می شود.

 

6- اولین بازدید کننده سایت­تان باشید!

 

اگر خواهان این هستید سایت شما با مشتری ارتباط سازنده ای داشته باشد، خودتان را به جای مشتری قرار دهید. وقتی مانند مشتری خود فکر کنید، می توانید آنچه را که از فروشگاه شما انتظار دارند پیش بینی کنید و سایت را بر اساس آن طراحی کنید.

 

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

 

 + وب سایت های تجاری این امکان را فراهم می کنند تا کاربران در هر ساعتی از شبانه روز و در هر جایی کالای مورد نیازشان را تهیه کنند.

+ داشتن یک سایت فروشگاهی به کسب و کار ها این امکان را می دهد تا تنها در محله یا شهر خود فروش نداشته باشند بلکه در دور ترین نقاط نیز جذب مشتری کنند.

+ یک سایت اینترنتی قابلیت این را دارد که تعداد دفعات بازدید کاربران را ردیابی کنند و به تحلیل خواسته و نیاز آن ها را بررسی کند تا بر اساس آن بازاریابی کنند.

+ بستری برای رقابت با برند های بزرگ ایجاد می کند.

+امکان دریافت محصولات با خدمات ثابت در بازه زمانی مشخصی تحویل شوند.

+ امکان مقایسه محصول و قیمت ایجاد می کند.

+یکی از بزرگترین مزایای طراحی سایت فروشگاهی، کاهش هزینه ها نسبت به فروشگاه فیزیکی است.

+ تبلیغات و بازاریابی در فضایی گسترده اما کم هزینه به نسبت تبلیغات فیزیکی دارد.

+ پاسخ سریع به تقاضاهای خریدار را فراهم می کند، حتی اگر همان کالا موجود نباشد برای خریدار فراهم می کند.

+ باعث افزایش وفاداری مشتریان می شود، یقینا خریدار وقتی تجربه مثبتی از خرید خود داشته باشد بار دیگر خواهان این اتفاق خواهد بود.

+ به عنوان آخرین و مهم ترین مزیت می توان به افزایش سود و در نتیجه فروش اشاره کرد.

نظرات کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب درج نشده است

دیجیتال مارکتینگ ایکاد

برای ارتباط با ما می توانید یکی از راههای زیر را امتحان کنید:

آدرس شرکت ایکاد

شهرکرد : خیابان 12 محرم، فاز سوم بازار بزرگ میلاد، طبقه دوم، واحد 64

اهواز : کوی ملت، خیابان 16 عامری، مجتمع آلباخ 4، پلاک 104

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :