چگونه یک عنوان خوب برای مقاله بنویسیم؟/ (10) فرمول عنوان نویسی.

1.2k
چگونه یک عنوان خوب برای مقاله بنویسیم؟/ (10) فرمول عنوان نویسی.

نکته حائز اهمیت این است که به خاطر داشته باشید عنوان مقاله شما در حکم روح آن است. منظور این است که اگر یک عنوان خوب انتخاب کردید، تضمینی ست که کاربران به محتوای مقاله شما علاقه نشان دهند. همینطور، اگر عنوان بدی انتخاب کنید، خیلی از کاربران حتی شروع به خواندن مقاله شما نمی کنند هر چند محتوای جذابی هم داشته باشید.

به عبارت دیگر، تیتر شما کلیدی است برای اینکه مردم آنچه را که نوشته اید بخوانند. اگر یک عنوان جذاب بنویسید، توجه مردم را به مقاله خود جلب می کنید، اما اگر عنوان جذاب نباشد، مردم احتمالا به متن مقاله توجه نمی کنند. لذا انتخاب عنوان مناسب از نکات اساسی در تولید محتوا می باشد.

فرض کنید که به دنبال چند مقاله درباره موضوعی هستید و لیستی با 15 عنوان مقاله مختلف پیدا می کنید، چگونه مقاله ای را که می خوانید انتخاب می کنید؟ دقیقاً با عنوان!

یک نمونه را بررسی می کنیم:

تصور کنید که اکنون به دنبال مطالعه اثر مدیتیشن برای پزشکان هستید و در تلاشید درباره نکات مثبت آن اطلاعاتی کسب کنید:

و شما دو متن متفاوت یافتید، اولی به نام "پزشکان مراقبه" و دیگری به نام "مزایای مراقبه برای حرفه پزشکی: یک تحقیق کمی". شما کدام را برمی گزینید ؟ احتمالا دومی، اما به چه علت؟

این دو مقاله ممکن است مطالعات و نتایج یکسانی را توصیف کنند، اما این جادوی یک عنوان خوب است.

4 پرسشی که باید زمان انتخاب عنوان ایده آل خود از خود بپرسید:

آیا عنوان شما قادر به پیش بینی محتوای مقاله شما هست؟

آیا از جذابیت کافی برخوردار است؟

 آیا انعکاس دهنده لحن و نوع بیان مقاله شما هست؟

آیا حاوی کلمات کلیدی مهمی هست که نظر کاربران را جلب کند؟

اگر این چهار شرط را رعایت کنید، می توانید انتظار داشته باشید که عنوان خوب و جالبی خواهید داشت و خوانندگان بیشتری را جذب مقاله شما می کند پس نتیجه بهتری می گیرید.

 

در ادامه فرمول هایی برای عنوان خوب، نوشتن را بیان می کنیم:

1 – عنوان را ساده، کوتاه و دقیق نگه دارید؛سعی نکنید با کلمات بازی کنید، چرا که باعث از دادن مخاطبتان می شوید. بروید سر اصل مطلب! هنگام صحبت در مورد محصولات و خدمات خود، مزایا را بگویید و پیشنهادات واضح خود را ارائه دهید. تیتر باید پاسخ دهنده پرسش " چه چیزی در این مقاله برای من مفید است" باشد.

2- منفعت اصلی خود را شفاف بگویید؛یک لیست از ویژگی ها درست نکنید! ویژگی ها را به مزایا تبدیل کنید و مطمئن شوید که مهمترین آنها را در عنوان خود قرار داده اید. عنوان شما تبلیغی برای محتوای شماست که باید مخاطب را متقاعد کند که محتوای شما پاسخ هایی را دارد که به دنبال آن هستند. اگر در عنوان به آنها قول ارزش بدهید، برای دریافت آن کلیک می کنند.

3- اخبار هیجان انگیز را اطلاع رسانی کند؛مردم به اخبار داخل شرکت شما اهمیتی نمی دهند بلکه به چیزهایی که برایشان مهم است اهمیت می دهند، اخبار را به سرفصل های خود بیاورید و مخاطبان مجذوب مقاله شما می شوند مثلا آیفون 14 به فروشگاه های ایران رسید!

4_ سوالات را در عنوان مطرح کنید؛سوال در عنوان باید به گونه هایی باشد که مخاطب شما بخواهد پاسخ آن را بداند. اگر از چیزی بپرسید که آن ها به آن اهمیتی نمی دهند، مخاطبان خود را از دست خواهید داد. برای جالب بودن، باید سوال را به سود اصلی خود گره بزنید.اگر بخواهیم نمونه ای برای این مورد بیاوریم می توان از این مثال استفاده کرد: آیا مصاحبه کاری در پیش دارید؟ این را بخوان!

5- از علاقه به یادگیری مخاطبان خود استفاده کنید؛از عنوان خود استفاده کنید تا به خوانندگان خود بفهمانید که با خواندن مقاله شما می توانند چه چیز هایی یاد بگیرند. هیجان یادگیری چیز جدیدی که می شود فورا برای بهبود زندگی خود استفاده کرد باعث می شود مخاطب روی عنوان کلیک کند. رایج ترین نسخه تیتر "چگونه" است. برای نمونه: چگونه در عرض یک ماه لاغر شویم؟

6_ یک عنوان دستوری ایجاد کنید؛به مخاطبان خود بگویید چه کاری انجام دهند تا آنچه که شما ارائه می دهید را به دست آورند. مستقیم صحبت کنید و خواستار اقدام باشید. آن ها را وادار می کنید که با دیدن مقاله شما از خود بپرسند چرا و روی سایت شما کلیک کنند. نمونه ای از عنوان های دستوری:در سرویس اشتراک فیلم ما مشترک شوید و n را به صورت رایگان دریافت کنید!

7_ منبع اطلاعاتی جامعی را ایجاد کنید؛محتوا های موجود را بررسی کنید و نمونه بهتری را خلق کنید و یک محتوایی در صنعت خود ایجاد کنید که برای سال‌ها کارایی دارد.

8_همه آنچه باید درباره [چیزی] بدانید؛این عنوان نشان دهنده این است که تلاش زیادی  لازم نیست انجام ‌شود و افراد را برای یافتن اطلاعات بیشتر ترغیب می‌کند.نمونه: هر آنچه که باید درباره تناسب اندام بدانید.

9_ [عدد] [فوق العاده] [چیزی] را در عنوان به کار ببرید؛مردم عاشق لیست هستند! خواندن لیست معمولا بسیار راحت است.

نمونه: 22 نمونه طراحی سایت جذاب

10_ از کلمه شما استفاده کنید؛این ایده ای کوچک اما بسیار موثر برای بهبود سرفصل است: با افزودن "شما" تیتر ها را شخصی سازی کنید.

سخن پایانی

موتورهای جستجو گوگل از کلمات کلیدی برای بالا بردن نتایج جستجو استفاده می کنند ، بنابراین اگر عنوان شما از کلمات کلیدی مرتبط استفاده نکرده باشد، مقاله شما در نتایج جستجو نخواهد آمد. که این یعنی امکان دارد که خوانندگان قادر نباشند مقاله شما را پیدا کنند یا حداقل نتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند پس از اهمیت آن غافل نشوید.

نظرات کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب درج نشده است

دیجیتال مارکتینگ ایکاد

برای ارتباط با ما می توانید یکی از راههای زیر را امتحان کنید:

آدرس شرکت ایکاد

شهرکرد : خیابان 12 محرم، فاز سوم بازار بزرگ میلاد، طبقه دوم، واحد 64

اهواز : کوی ملت، خیابان 16 عامری، مجتمع آلباخ 4، پلاک 104

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :